INBOUND MARKETING

Inbound marketing

Effektivt, målbart og en værdifuld hjælp til salgsafdelingen.

 

"Inbound marketing" er ikke blot endnu en smart floskel fra den anden side af dammen. I korte træk, er det effektiv markedsføring der levere konkrete leads.

 

Det hele starter med din hjemmeside. Det er mange år siden den blot skulle fungere som digitalt visitkort der kunne fortæller om alle jeres fortræffeligheder.

 

Kampen om opmærksomhed er skånelsesløs. På alle platforme og i alle kanaler. Derfor, du skal levere værdi og relevans for modtageren og det hele det starter på Google. Findes du ikke på side 1 med dit budskab, så findes du ikke.

 

Lykkedes det at "lokke" kunden til din side, så skal du have styr på din "customer journey". Jeg skal ikke gøre det unødvendigt langhåret her, men det er en plan for hvordan kunden bevæger sig gennem din salgstragt.

 

Nedenfor ser du den model der ligger til grund for hvordan blandt andet Arla, FrieslandCampina og en masse andre større og mindre virksomheder opnår at flytte besøgende fra deres hjemmesider til at blive kunder i både fysiske butikker og webshops.

 

Inbound marketing

Nyt land for mange og kommer let til at virke overvældende og uoverskueligt.

 

Men det behøver ikke hverken at være kompliceret eller koste spidsen af en jetjager.

 

Du kan selvfølgelig købe fantastiske løsninger der skaber imponerende resultater. Men er det du har brug for lige her og nu?

 

Jeg vil sige, først og fremmest skal du have vilje, lyst og mod til at ændre arbejdsgang og mindset. Både for dig og dine kollegaer. Det kan være en svær pille at sluge for nogen, som Stofa siger:

"Marketing er snakketing"

Der er ingen tvivl om, at mange i salg, nærer mistillid marketing - "Afdelingen for kuglepenne og kulørte balloner". Sikkert ofte med god grund.

 

Men tiderne har ændret sig. Hvor det før i tiden var stort set umuligt at have andet end mavefornemmelse for hvor effektiv markedsføringen fungerede. Så kan vi idag følge hver krone i marketingbudgettet og skabe et ret så nøjagtigt overblik over vores ROI.

 

Endnu vigtigere er det dog, at med Inbound Marketing, selv på helt basis niveau, formår marketing at leverer relevante salgsleads lige i det øjeblik at de er klar til at handle. Det gælder både B2C og B2B. Der er er ingen forskel.

 

Videoen nedenfor giver en ganske fin forklaring på Inbound Marketing.

 
 
 

Vil du vide mere ?

 

Lad os tage en snak. Udfyld formularen. Så ringer jeg.

Kan du ikke vente, ringer du bare med det samme:

 

22 19 31 13